Sem tam zavane osvětová kampaň o týrání kožešinových zvířat. Jako býložravec říkám, že nechutné obrázky masožravce neovlivní. Dopoledne podpoří práva zvířat, v poledne už jim zavane z trouby dozlatova vypečená kůžička.
Byl bych velice rád, kdyby spolky přestaly obtěžovat nechutnostmi obyčejné lidi a zacílily svou energii na obří společnosti. Uvádím dva příklady.
Jak může lifestylový brand Apple prodávat pásky z telecí kůže, když Steve Jobs sympatizoval s veganstvím? Kdysi spočítal, kolik roků se dá ušetřit zkrácením startu počítače. Kolik telátek by se asi ušetřilo, kdyby vyřadili z prodeje kožené přezky, kožené obaly a kožené batohy?
A pak tu máme můj oblíbený Sennheiser. Nutí nás pokládat části zvířat na naše uši. Kvalitní uzavřená sluchátka tak stále nemám. Pokud chcete dobrý zvuk od profesionálů z Německa a ne břečku od rapperů z Číny, nemáte moc na výběr.
V roce 2016 stále platí, že luxus je kůže.
Jsme totiž neandrtálci a žijeme v jeskyni.
Jako pěšáky vás prosím, tlačte na organizace bojující za práva zvířat, ať sledují velké technologické značky. Se zpracováním dobytka nemají nic společného a jako první tak mohou změnit své chování, aniž by je to něco stálo a ještě se stanou správným příkladem pro ostatní. Když se proti lehce nahraditelné zvířecí kůži vymezí Apple, další ho budou následovat.
Nám spotřebitelům bude jedno, z čeho je vysněná věc s logem jablka vyrobená. Úplně stejně, jako je nám to jedno dnes.
Děkuji za váš čas,
Lukáš Fronk