Ať zveřejním na Facebooku slavice COKOLI, spustí se lavina dotazů, kde sehnat růženec.
Jakmile zpěvačka prohlásila, že bude prodávat růžence, zájemci opakovaně píšou celému týmu, že by si vzali tři kousky, když nic, tak alespoň jeden, ti mazanější připojí dojemný příběh a ve finále samou netrpělivostí otočí: „Růženec se má darovat.“ Úplně zapomenou, že jde o charitu, a protože hvězda neodpovídá na jejich komentáře, začnou zpochybňovat pravost Facebooku Lucie Bílé s 360.000 fanoušky. V té chvíli mám chuť reagovat jako zákaznická podpora: „Jsme rádi, že sledujete stránku Lucie Bílé. Pokud si chcete s někým zajít na pokec, zkuste Beyonce.“
Myslím si, že růžence Lucie Bílé se prodávají pod cenou. Ti, co mají zpěvačku rádi, by si ho koupili za víc. Je to pro ně priorita. Bohužel je předběhnou ti, kterým to přijde za 500 jako dobrá investice. Proto začínáme prodejem na koncertech. Pokud jde o tvrzení, že růžence se mají darovat, věřte, že Lucie už rozdala víc růženců než kdejaký farář.
Cítím z toho jistou konzumní rozežranost. Drtivá většina potenciálních kupců jsou ateisté, neumějí Otčenáš, nepotřebují se skrze růženec držet za ruku s Marií a rozjímat o životních událostech Ježíše. Když mohl katolický farář Zbigniew Czendlik prohlásit, že do nebe stačí poslat abecedu a nejvyšší si to poskládá, já říkám, že pokud máte neutuchající potřebu se modlit skrze písmenka, můžete na místo růžence vzít do ruky Pandoru.
S Pánem Bohem,
Lukáš Fronk