V klasických obchodech pro masový trh už nejsou dny bez slev. A masa na to reaguje. Nedávno proběhla v médiích zpráva, že ani přes jejich množství se jich obchodníci nechtějí vzdát.

Silně mi to připomíná střední východ
Nezapomenu na to, jak jsem radil Lucii Bílé, když nakupovala v arabském krámu: „Luci, řekni, že je to moc. Dají ti malou slevu. Ty nereaguj. Vytáhnou kalkulačku. Vyčarují na ní cifru. Zvedni se, odcházej z obchodu, vrátí tě zpět. Dají ti ještě nižší cenu a budou spokojeně nadávat, že je to family bankrot.“ Vůbec se Lucii nedivím, že z toho tyátru byla celá špatná. Když nakoupila v dalším obchůdku za první cenu, hned si uvědomila, jak moc obchodníka zklamala. Úspěšný byznysmen byl rázem deklasován na obyčejného p(r)odavače.

U nás už family bankrot na prodejně nezažijeme, ale názvem se tomu skvěle podobají likvidační ceny.

V CeAčku jsem zaslechl, jak matka telefonuje dceři: „Mají dupačky v 70procentní slevě. To tady nemůžu nechat!“ I když už doma patery měli. Kupujeme si alespoň 30 procent z toho, co opravdu potřebujeme?

osmnulaosm019rescrop

Vynahrazujeme si pouze lov jako neandrtálci. Nechodíme nakupovat proto, že něco potřebujeme, nebo dokonce máme hlad. Z Lidlu se zvládneme vyžrat do nadváhy za pár korun. A další den můžeme lovit znovu.

Co teprve slevy sváteční. Třeba Valentýn. Svátek zamilovaných. V Alze se ten den nejdřív vyprodá USB volant s pedály. Romantika!

Mohu se uklidňovat pouze tím, že na Valentýna těžko sháním místo v restauraci, protože se tam všichni snaží jednou za rok dostat. Trendy s námi mlátí jako puberta s nevybouřeným samečkem, když se paní učitelce zadívá do výstřihu a myslí si, že ona nic netuší. Řetězce však mají jasno. Ne nadarmo se jim říká obchodní sítě.

Pokud si dobře vzpomínám, první dramatické slevy u nás byly last minute zájezdy. Lidi lezli na bus za mořem jako mravenci za cukrem. Nechávali si zabalené kufry a čekali na příležitost. Později jsem si všiml, že se říká last minute dokonce vstupenkám do divadla. A pak se může stát, že necestujeme, nejdeme do divadla, protože jen čekáme, vybíráme, porovnáváme a možná se občas vyskytujeme na místech, kde jsme vůbec být nechtěli.

Přeji vám slevami nerušené rozhodování, protože právě teď je příležitost, jaká se už nikdy nebude opakovat. Nejdřív až za několik hodin.

Děkuji za váš čas,

Lukáš Fronk

Nenechte si ujít další článek!